Dieta alapatarii la san

Probabil ai auzit de vechea vorba care spune ca in timpul sarcinii ar trebui sa mananci cat pentru doua persoane. Chiar daca exista si un sambure de adevar in aceste zicale, nu ar trebui sa le iei de bune. Studiile au aratat ca ingerarea excesiva de mancare poate tranforma diabetes gestational in diabet de tip 2, motiv pentru care este important ca dieta sa furnizeze tot ce are corpul tau nevoie pe perioada nasterii, dar nu mai mult decat atat.

Regulile sunt similare si in timpul procesului de alaptare. Trebuie sa ai o dieta sanatoasa si echilibrata care include o varietate larga de ingrediente nutritionale in cantitate suficienta pentru a raspunde la nevoile organismului tau. In timpul alaptarii, e posibil sa arzi cu 500 de calorii mai mult decat in general. Asta inseamna ca, in functie de cat ai crescut in greutate pe timpul nasterii, de metabolism si alti factori, s-ar putea sa nu simti nevoia de a manca mai mult. Cea mai sigura modalitate de a-ti stabiliza o dieta sanatoasa este sa-ti asculti corpul. Mananca de cate ori iti este foame si imparte-ti mancarea in mese cat mai mici, dar fara sa le afectezi calitatea. Oricum, daca experimentezi pierdere a apetitului, e o idee buna sa consulti un medic. Acesta poate fi unul din semnele depresiei postnatale.

Ce inseamna, de fapt, o “dieta echilibrata”?

Secretul sta in varietate. Mancand diferite tipuri de mancare, gustul laptelui de san se va modifica, permitand bebelusului tau sa se adapteze sis a accepte diverse arome cu mult inainte de a se hrani cu mancare solida. O nutritie sanatoasa se va baza pe mancare naturala in loc de produse procesate industriale, care nu numai ca au mai putini nutrient, dar contin si multe ingrediente de care corpul tau nu are nevoie, precum coloranti artificiali si potentiatori de aroma. Cand vine vorba de ce mancare ar trebui sa pui pe farfurie, scopul ar trebui sa fie ingerarea zilnica de ingrediente din toate grupele descries mai jos:

  • Mancaruri bogate in protein, precum carnea slaba, oua, peste (cu continut redus de mercur), lactate, fasole si linte
  • Cereale integrale si orez ca si sursa de amidon
  • Fructe si legume cat cuprinde, in special vegetale cu frunza verde
  • Mancaruri bogate in calciu precul lactatele
  • Grasimi bune pe care le gasiti in alune, avocado, peste si ulei de masline extravirgin
  • Apa din belsug

Mancaruri pe care sa le eviti in timpul alaptarii

Chiar daca recomandarile generale spun ca poti manca aproape orice cu moderatie, sunt cateva mancaruri pe care ar trebui sa le limitezi pe cat posibil.

Laptele de vaca iti afecteaza uneori micutul cauzand balonare, iritatii ale pielii, umflarea fetei, diaree, voma, etc. din cauza proteinelor prezente in laptele de vaca la care micutul tau s-ar putea sa fie alergic. Daca este ingrijorata ca asta ar putea fi motivul, intreaba medicul despre ce parere are daca vrei sa nu mai bei lapte de vaca timp de cateva saptamanai si observa simptomele copilului tau.

Evita sa bei multa cofeina in timpul alaptarii. Recomandarea generala nu depaseste 200mg de cofeina pe zi pentru mamicile care alapteaza. Tine minte: cofeina nu se gaseste numai in cafea, ci si in ceaiul negru, bauturile energizante si cateva sucuri acidulate. Administrarea excesiva de cofeina poate sa determine imposibilitatea bebelusului de a se odihni si agitatie si, de multe ori, probleme cu somnul.

Alcoolul trece prin laptele de san la copil. Este foarte bine sa eviti consumul de alcool in timpul perioadei de alaptare. Daca vrei sa savurezi un pahar cu vin, este cel mai bine sa o faci imediat dupa o sesiune de alaptare sau extragere a laptelui decat inainte sis a aloci cel putin 2 ore pe bautura inainte de urmatoarea sesiune. In acest fel, corpul are mai mult timp de a elimina alcoolul inainte de urmatoarea masa.

Cateodata poti observa ca bebelusul are crampe dupa ce mananci ierburi sau legume precum ceapa, faslea sau prazul. Poate fi o coincidenta, dar daca observe asta de fiecare data, este bine sa eviti pentru o perioada aceste elemente din dieta.

Daca esti obisnuita cu o dieta sanatoasa bazata p ierburi care nu modifica obiceiurile si nu creeaza semne ca ar deranja, totul este in regula. Probabil bebelusul tau s-a obisnuit inca din uter cu anume ierburi.